Koulun varainkeruussa tärkeintä on löytää menetelmä, joka on sekä tehokas että oppilaita ja opettajia motivoiva. Onnistunut varainkeruu voi mahdollistaa unohtumattomat luokkaretket, uudet opetusvälineet tai muut tärkeät hankinnat, joihin koulun budjetti ei muuten riittäisi. Toimiva varainkeruumenetelmä on sellainen, jossa tuotteet ovat houkuttelevia, myyntiprosessi on selkeä ja tuotto riittävän hyvä suhteessa käytettyyn aikaan. Näillä kriteereillä Gutz varainhankinta erottuu edukseen monista muista vaihtoehdoista.

Laadukkaat ja trendikkäät tekstiilituotteet menestyksen perustana

Varainkeruun onnistumisen tärkeimpiä tekijöitä on myytävien tuotteiden laatu ja houkuttelevuus. Kun tuotteet ovat laadukkaita ja käytännöllisiä, niitä on huomattavasti helpompi myydä ja asiakkaat ovat tyytyväisempiä. Gutzin valikoimaan kuuluu monipuolinen kokoelma laadukkaita tekstiilituotteita, jotka sopivat kaikenikäisille perheenjäsenille – lapsista aikuisiin.

Valikoimasta löytyy kaikkea alusvaatteista urheiluvaatteisiin, mikä varmistaa, että jokaiselle asiakkaalle löytyy jotakin kiinnostavaa. Tuotteiden trendikäs ulkonäkö ja käytännöllisyys tekevät niistä houkuttelevia ja helppoja myydä, mikä on erityisen tärkeää kun myyjinä toimivat oppilaat. Monipuolinen valikoima tarkoittaa myös, että asiakkaat voivat ostaa tuotteita niin omaan käyttöön kuin lahjaksikin, mikä laajentaa potentiaalista asiakaskuntaa huomattavasti.

Yksinkertainen ja vaivaton myyntikonsepti opettajille ja oppilaille

Koulun varainkeruussa yksi suurimmista haasteista on usein järjestelmän monimutkaisuus ja opettajien työmäärän lisääntyminen. Gutzin varainkeruukonsepti on suunniteltu mahdollisimman yksinkertaiseksi kaikille osapuolille. Konseptin ”itsemyyvyys” perustuu siihen, että tuotteet ja hinnoittelu on tehty selkeäksi ja helposti ymmärrettäväksi.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että kaikki tuotepaketit maksavat saman verran (20 €), mikä tekee myyntiprosessista suoraviivaisen. Opettajien ja oppilaiden työtä helpottaa erityisesti myös käytännöllinen verkkokauppajärjestelmä, jonka kautta tilaukset voidaan kerätä keskitetysti. Järjestelmä säästää aikaa ja vaivaa, kun jokaisen yksittäisen tilauksen käsittelyyn ei tarvita erillistä paperityötä. Tilausprosessin selkeys ja tuotteiden valmiiksi myyjittäin pakatut toimitukset minimoivat opettajien työmäärän ja mahdollistavat varainkeruun tehokkaan toteuttamisen.

Miksi Gutz tarjoaa parhaan tuoton koulun varainkeruuseen?

Varainkeruun tärkein mittari on luonnollisesti kerättävä summa. Gutzin varainkeruumalli tarjoaa kouluille ja luokille selkeän tuottorakenteen, jossa jokainen myyty 20 euron tuotepaketti tuottaa luokalle 5 euroa. Tämä kiinteä tuottomalli tekee tavoitteiden asettamisesta ja seurannasta yksinkertaista.

Verrattuna moniin muihin varainkeruumenetelmiin, joissa tuottoprosentti saattaa vaihdella tai olla epäselvä, Gutzin malli tarjoaa läpinäkyvän ja ennustettavan tuoton. Tämä yksinkertainen malli toimii myös motivaattorina oppilaille, sillä he voivat helposti laskea, kuinka monta pakettia heidän tulee myydä saavuttaakseen luokan yhteisen tavoitteen. Esimerkiksi 30 oppilaan luokka, jossa jokainen myy 10 pakettia, voi kerätä jo 1500 euroa yhteiseen kassaan. Tällainen summa mahdollistaa jo merkittäviä hankintoja tai retkiä.

Varainkeruun aloittaminen Gutzin kanssa – helpot askeleet onnistumiseen

Varainkeruun aloittaminen Gutzin kanssa on tehty mahdollisimman suoraviivaiseksi. Prosessi alkaa yksinkertaisella rekisteröitymisellä, jonka jälkeen luokka voi aloittaa myyntikampanjan välittömästi. Kolmen viikon kampanja-aika on optimaalinen – riittävän pitkä tehokkaan myynnin toteuttamiseen, mutta tarpeeksi lyhyt pitääkseen motivaation korkealla.

Käytännön vinkkejä onnistuneeseen kampanjaan ovat muun muassa yhteisen tavoitteen selkeä asettaminen, verkkokauppalinkin jakaminen laajasti potentiaalisille asiakkaille ja säännöllinen seuranta kampanjan aikana. Tehokas lähestymistapa on jakaa oppilaille henkilökohtaiset myyntitavoitteet ja kannustaa heitä lähestymään ensin lähipiiriä – sukulaisia, naapureita ja vanhempien työkavereita. Varainkeruukampanjan päätyttyä tuotteet toimitetaan myyjittäin pakattuina, mikä helpottaa huomattavasti niiden jakamista asiakkaille. Maksut kerätään tuotteiden toimittamisen yhteydessä, jolloin koko prosessi saadaan vietyä sujuvasti päätökseen.