OFTA FRÅGAT
–
1. VI VILL STARTA
HUR STARTAR VI EN FÖRSÄLJNING?
VAD INNEBÄR GRATIS STARTPAKET?
GUTZ är unika och bjuder alltid på ett gratis startpaket innehållande ett produktpaket till skolklasser, lag och föreningar som säljer. Viktigt är att det finns prover så att säljare och kunder kan se och känna på kvaliteten. Startpaketet behåller ni utan kostnad efter att ni slutfört er aktivitet.
2. VI ÄR IGÅNG
HUR LOGGAR JAG IN?
När kontaktpersonen har skapat ert lag, hittar hon/han på sidan MITT LAG er unika registreringslänk, som han/hon delar med lagets medlemmar. Medlemmarna registrerar sig som säljare via denna länk, och får sina egna inloggningsuppgifter. Kontaktpersonen loggar in som kontaktperson på lagets administrationssida med sin egen e-mailadress och lösenordet han/hon skapat eller fått av GUTZ. Kontaktpersonen kan också registrera sig som säljare via registreringslänken.
HUR SÄLJER OCH BESTÄLLER JAG?
Säljaren loggar in på gutz.fi med sitt användar-ID och lösenord han/hon fått vid registrering via registreringslänken. Där finns köparens länk som du delar med alla dina bekanta. Via köparens länk lägger köparen själv sin beställning och säljaren loggar bara in och godkänner den. Om du får beställningar på annat sätt så knappar du bara in beställningen på din säljarsida.
Gå gärna själv in och kolla köparens länk, där finns ett ännu större sortiment, bl.a. de populäraste produkterna ur förra säsongen!
HUR GÖR JAG OM JAG GLÖMT MITT LÖSENORD?
På hemsidan finns det en länk för att återställa ditt lösenord. Klicka på ”Glömt lösenord?” under ”Logga in”
FINNS DET NÅGON MANUAL TILL MIG SOM ÄR ANSVARIG FÖR FÖRSÄLJNINGEN?
Kontakta kundservice så mailar de över en manual till dig.
VARFÖR MÅSTE JAG ANGE MITT PERSONNUMMER?
FÅR VI HÅLLA PÅ ATT SÄLJA GUTZ PRODUKTER I MER ÄN 3 VECKOR?
3. VI ÄR KLARA
HUR LÄMNAR VI IN VÅR BESTÄLLNING?
Som säljare rekommenderar vi att du använder vår app i första hand, men det går också bra att logga in via vår webbsida gutz.fi och registrera dina beställningar där. Ni kan också lämna in era beställningar till kontaktpersonen som i sin tur registrerar dessa via lagets administrationssida. När alla beställningar är inne, skickar lagledaren in hela er gemensamma beställning till GUTZ. Var noga med att kontrollera att leveransadressen också stämmer.
HUR SER JAG HUR MYCKET VARJE SÄLJARE SÅLT?
Under MINA ORDRAR, till höger om den aktuela ordern finns det en liten bild på en lastbil. Klicka på den så får du en sammanfattning på ordern.
NÄR OCH HUR SKER LEVERANS PÅ BESTÄLLDA VAROR?
Inom två veckor från det att ni i er klass, lag eller förening har avslutat och registrerat er order, levereras beställningen. GUTZ levererar varorna med PostNord direkt till kontaktpersonen. Er leverans skickas som företagspaket och levereras till angiven leveransadress på vardagar mellan kl. 9-16. Alla leveranser föraviseras via sms. Mindre leveranser så som byten och små tilläggsbeställningar skickas som MYPACK försändelser till närmaste utlämningsställe.
HUR ÄR VÅR LEVERANS PACKAD?
VAR ÄR VÅR LEVERANS?
När er försändelse lämnar GUTZ lager erhåller ni ett e-post meddelande med försändelsekod för spårning av er leverans. Ni spårar leveransen enkelt via PostNords app.
VAD KOSTAR FRAKTEN?
Upp till 75 paket kostar frakten 20€
76 – 174 paket kostar frakten 30€
175 paket eller fler = Fraktfritt!
HUR BETALAR VI?
GUTZ skickar er en faktura per e-mail samtidigt som er leverans lämnar GUTZ lager. Ni har 30 dagars betalningsvillkor.
HUR GÖR VI MED BYTE OCH RETURER?
Tillsammans med leveransen får ni returemballage samt retursedel för eventuella returer. Samla alla era returer i EN leverans, för ni har ett (1) fritt returporto. Kontakta kundservice så hjälper de er på bästa sätt. Eventuella returer och byten skall ske inom 30 dagar från leverans. Du kan läsa mer om byte/returer i kuvertet som kom med i leveransen.
VAD GÄLLER FÖR REKLAMATION?
4. ÖVRIGA FRÅGOR
HUR MYCKET TJÄNAR VI?
Ett paket som du säljer för 20€ ger 5€ i förtjänst.