OFTA FRÅGAT

1. VI VILL STARTA

HUR STARTAR VI EN FÖRSÄLJNING?
Utse en kontaktperson (över 18 år). På vår hemsida registrerar ni enkelt gruppen i 3 steg. När alla uppgifter är ifyllda och gruppen sparad, så är ni igång! Efter att ni registrerat gruppen skickar vi ett startpaket till kontaktpersonen.
VAD INNEBÄR GRATIS STARTPAKET?

GUTZ är unika och bjuder alltid på ett gratis startpaket innehållande ett produktpaket till skolklasser, lag och föreningar som säljer. Viktigt är att det finns prover så att säljare och kunder kan se och känna på kvaliteten. Startpaketet behåller ni utan kostnad efter att ni slutfört er aktivitet.

2. VI ÄR IGÅNG

HUR LOGGAR JAG IN?

När kontaktpersonen har skapat ert lag, hittar hon/han på sidan MITT LAG er unika registreringslänk, som han/hon delar med lagets medlemmar. Medlemmarna registrerar sig som säljare via denna länk, och får sina egna inloggningsuppgifter. Kontaktpersonen loggar in som kontaktperson på lagets administrationssida med sin egen e-mailadress och lösenordet han/hon skapat . Kontaktpersonen kan också registrera sig som säljare via registreringslänken.

HUR SÄLJER OCH BESTÄLLER JAG?

Säljaren loggar in på gutz.fi med sitt säljar-ID och lösenord han/hon fått vid registrering via registreringslänken. Där finns webshoplänken som du delar med alla dina bekanta. Via webshoplänken lägger köparen själv sin beställning. Om du får beställningar på annat sätt så knappar du bara in beställningen på din säljarsida.

Gå gärna själv in och kolla webshopen, där finns ett ännu större sortiment, bl.a. de populäraste produkterna ur förra säsongen!

HUR GÖR JAG OM JAG GLÖMT MITT LÖSENORD?

På hemsidan finns det en länk för att återställa ditt lösenord. Klicka på ”Glömt lösenord?” under ”Logga in”

FINNS DET NÅGON MANUAL TILL MIG SOM ÄR ANSVARIG FÖR FÖRSÄLJNINGEN?

Kontakta kundservice så mailar de över en manual till dig.

VARFÖR MÅSTE JAG ANGE MITT PERSONNUMMER?
GUTZ ger er alltid kontaktpersonen en kredit på 30 dagar. Som kontaktperson är du också betalningsansvarig gentemot GUTZ.
FÅR VI HÅLLA PÅ ATT SÄLJA GUTZ PRODUKTER I MER ÄN 3 VECKOR?
Ja, det är ert val, men vi på GUTZ rekommenderar att ni håller er aktivitet så kort och effektiv som möjligt. Tänk på att kunderna vill ha sina varor så fort som möjligt! Om ni vill ändra på er försäljningsperiod ber vi er ta kontakt med kundservice.

3. VI ÄR KLARA

HUR LÄMNAR VI IN VÅR BESTÄLLNING?

Som säljare rekommenderar vi att du använder webshoplänken första hand, men det går också bra att logga in via vår webbsida gutz.fi och mata in beställningar där.  När alla beställningar är inne, skickar lagledaren in hela er gemensamma beställning till GUTZ. Var noga med att kontrollera att leveransadressen också stämmer.

HUR SER JAG HUR MYCKET VARJE SÄLJARE SÅLT?

På fliken SÄLJARÖVERSIKT ser du hur mycket varje säljare har sålt och hur mycket pengar säljaren ska redovisa till lagkontot.

NÄR OCH HUR SKER LEVERANS PÅ BESTÄLLDA VAROR?

Inom två veckor från det att ni i er klass, lag eller förening har avslutat och skickat in er order, levereras beställningen. GUTZ levererar varorna med PostNord direkt till kontaktpersonen. Er leverans levereras till angiven leveransadress på vardagar mellan kl. 8-21. Alla leveranser föraviseras via sms. men vi rekommenderar att använda PostNords mobilapp där ni kan följa med paketet samt göra leveransval.

HUR ÄR VÅR LEVERANS PACKAD?

Vi packar alltid er order per säljare. När leveransen når kontaktpersonen är det enkelt för hen att bara dela ut påsarna med namn på till säljarna. 

VAR ÄR VÅR LEVERANS?

När er försändelse lämnar GUTZ lager får kontaktpersonen en e-post där det står att paketet har skickats iväg och fakturan finns med som bilaga. Ni spårar leveransen enkelt via PostNords mobilapp.

VAD KOSTAR FRAKTEN?

Upp till 79 paket kostar frakten 20€
80 paket eller fler = Fraktfritt!

HUR BETALAR VI?

GUTZ skickar er en faktura per e-mail samtidigt som er leverans lämnar GUTZ lager. Ni har 30 dagars betalningsvillkor.

HUR GÖR VI MED BYTE OCH RETURER?

Tillsammans med leveransen får ni returemballage samt retursedel och -etikett för eventuella returer. Samla alla era returer i EN leverans, för ni har ett (1) fritt returporto. Kontakta kundservice så hjälper de er på bästa sätt. Eventuella returer och byten skall ske inom 30 dagar från leverans. Du kan läsa mer om byte/returer i kuvertet som kom med i leveransen.

VAD GÄLLER FÖR REKLAMATION?
Om en vara har gått sönder eller på annat sätt inte uppfyllt den standard som utlovas vill vi att ni kontaktar kundservice. Givetvis erhåller ni en ny produkt utan några kostnader.

4. ÖVRIGA FRÅGOR

HUR MYCKET TJÄNAR VI?

Ett paket som du säljer för 20€ ger 5€ i förtjänst.