USEIN KYSYTTYÄ

FAQ

1. HALUAMME ALOITTAA

MITEN ALOITAMME MYYNNIN?
Nimetkää yhteyshenkilö (yli 18v.). Ryhmän rekisteröinti tapahtuu kolmessa vaiheessa verkkosivullamme. Kun olette antaneet kaikki tiedot ja tallentaneet ryhmän, voitte aloittaa! Lähetämme aloituspaketin yhteyshenkilölle, kun ryhmä on rekisteröitynyt.
MIKÄ ALOITUSPAKETTI ON JA MITÄ SE SISÄLTÄÄ?
Aloituspaketissa on tuotekuvastoja, tilausvihkoja, tuotepaketti, josta voitte arvioida kokojemme suuruuden sekä kaksi näytepakettia, jotka molemmat sisältävät neljä näytettä. Tämän kaiken voitte ottaa myydessänne mukaan. Paketti saapuu aikaisintaan seitsemän työpäivän kuluttua rekisteröitymisestä. Saatte pitää aloituspaketin (arvo: 40 euroa) maksutta, kun myynti on saatettu loppuun!
MIKÄ ON NÄYTEPAKETTI?
Haluamme mielellämme esitellä tuotevalikoimamme laajuutta, joten olemme kehittäneet näytepaketin. Kyseessä on laatikko, jossa on neljä eri tavaranäytettä GUTZin valikoimasta.
MITÄ MAKSUTON ALOITUSPAKETTI TARKOITTAA?
GUTZ tarjoaa aina ainutlaatuisen maksuttoman aloituspaketin (arvo 40€), joka sisältää myyntiä harjoittaville koululuokille, joukkueille ja järjestöille kaksi näytepakettia (4 tuotetta/paketti) sekä yhden tuotepaketin, jonka avulla voitte arvioida kokojemme suuruuden. On tärkeää, että myyjät ja asiakkaat voivat nähdä ja tunnustella tuotteita ja niiden kokoja sekä laatua.

Saatte pitää ensimmäisen aloituspaketin maksutta, kun myynti on saatettu loppuun. Luokka/joukkue voi halutessaan tilata ylimääräisiä paketteja hintaan 10 euroa/näytepaketti (4 tuotetta) ja 15 euroa/tuotepaketti.

2. OLEMME ALOITTANEET

MITEN KIRJAUDUN SISÄÄN?
Kun yhteyshenkilö on luonut joukkueen, hänelle lähetetään myyjille tarkoitetut kirjautumistunnukset. Hän voi joko jakaa nämä itse tai lähettää ne tekstiviestillä tai sähköpostilla nettisivujemme kautta. Myyjät voivat kirjautua GUTZin luomin käyttäjätunnuksin ja salasanoin. Yhteyshenkilö kirjautuu omalla sähköpostiosoitteellaan ja itse valitsemallaan tai GUTZilta saamallaan salasanalla.
MITEN KIRJAUDUN SOVELLUKSEEN?
Sovellus on myyjille tarkoitettu työkalu. Myyjät kirjautuvat GUTZin luomin ja yhteyshenkilön välittämin käyttäjätunnuksin ja salasanoin. Yhteyshenkilö voi ainoastaan kirjautua portaaliin verkkosivuillamme. Sovelluksesta voit löytää lisää sen toimintoja koskevia kysymyksiä ja vastauksia.
MISTÄ GUTZ-SOVELLUKSEN VOI LADATA?
Sovellus on saatavilla sekä Androideihin, että iOS-laitteisiin. Voit ladata sovelluksen maksutta laitteiden omista verkkokaupoista.
KUKA VOI KÄYTTÄÄ SOVELLUSTA?
Sovellus on tarkoitettu niille, jotka toimivat tuotteiden myyjinä. Kun myyntikausi on päättynyt, et voi enää kirjautua sovellukseen GUTZilta saamillasi käyttäjätunnuksilla. Sovelluksesta löydät lisää sen toimintoja koskevia kysymyksiä ja vastauksia.
ENTÄ JOS UNOHDAN SALASANAN?
Pyydä apua asiakaspalvelusta.
ONKO YHTEYSHENKILÖLLE OLEMASSA OHJEKIRJAA?
Ota yhteyttä asiakaspalveluun, joka lähettää halutessasi sinulle ohjekirjan sähköpostilla.
MIKSI MINUN ON ANNETTAVA HENKILÖTUNNUKSENI?
GUTZ antaa aina yhteyshenkilölle 30 päivän luoton. Vastaat yhteyshenkilönä GUTZille suoritettavista maksuista.
MISTÄ SAAMME LISÄÄ TILAUSVIHKOJA?
Tilausvihkoja, esitteitä ja lomakkeita voi ladata kohdasta Myyntimateriaalit.
SAAMMEKO MYYDÄ GUTZ-TUOTTEITA KAUEMMIN KUIN KOLME VIIKKOA?
Kyllä, jos niin haluatte. GUTZ suosittelee kuitenkin, että pidätte kampanjan mahdollisimman lyhyenä ja tehokkaana. Muistakaa, että asiakkaat haluavat saada tavaransa mahdollisimman pikaisesti! Jos haluatte muuttaa myyntiaikaa, ottakaa yhteyttä asiakaspalveluun.

3. SAIMME MYYNNIN VALMIIKSI

MITEN TEEMME TILAUKSEN?
Kehotamme, että myyjät käyttävät ensisijaisesti sovellusta, mutta he voivat myös kirjautua portaaliin osoitteessa gutz.fi ja rekisteröidä tilauksia siellä. Tilaukset voi myös jättää yhteyshenkilölle, joka puolestaan rekisteröi ne portaalissa. Kun kaikki tilaukset on kerätty, yhteyshenkilö lähettää koko ryhmän tilauksen GUTZille. Muistakaa tarkistaa, että myös toimitusosoite täsmää.
MITEN NÄEN, KUINKA PALJON KUKIN MYYJÄ ON MYYNYT?
Joukkueen sivun alareunassa on lähetyslista, jonka voit tulostaa kun tilaus on lähtenyt varastostamme.
MITEN NÄEN, MITÄ KUKIN MYYJÄ ON MYYNYT?
Ryhmän myynnin alla on lista, jonka voit tulostaa kun toimitus on lähtenyt varastostamme. Siinä on myyjäkohtaisesti eriteltynä, mitä tuotteita kukin myyjä on myynyt.
MILLOIN JA MITEN TILATUT TUOTTEET TOIMITETAAN?
Tilaus toimitetaan 10–14 työpäivän kuluessa siitä, kun luokka, joukkue tai järjestö on päättänyt myynnin ja rekisteröinyt tilauksen. GUTZ toimittaa tavarat PostNordin välityksellä suoraan yhteyshenkilölle. Tavarat lähetetään yrityspakettina ja toimitetaan suoraan toimitusosoitteeseen arkipäivisin klo 09.00–16.00. Kaikista toimituksista ilmoitetaan ennalta tekstiviestillä.
MITEN TOIMITUS ON PAKATTU?
Jos olette myyneet 175 pakettia tai enemmän, tilaus pakataan aina myyjäkohtaisesti. Kun tavarat on toimitettu yhteyshenkilölle, hänen on helppo jakaa paketit myyjille. Jos tilaus sisältää alle 175 pakettia, toimitus pakataan yhtenä pakettina ja yhteyshenkilö voi itse jakaa tuotteet myyjäkohtaisesti.
VOINKO SEURATA TOIMITUSTA?
Lähetämme sähköpostiviestin, kun tavarat lähtevät GUTZin varastosta. Viesti sisältää seurantanumeron, jolla lähetystä voi seurata. Toimituksen seuraaminen sujuu helposti PostNordin verkkosivustolla, http://www.postnord.fi/.
MITÄ RAHTI MAKSAA?
Rahti maksaa 75 pakettiin saakka 20 euroa.
Rahti maksaa 76–174 paketista 30 euroa.
175 pakettia tai enemmän = maksuton rahti!
MITEN ME MAKSAMME?
GUTZ lähettää yhteyshenkilölle laskun kun toimitus lähtee GUTZIN varastosta. Laskun maksuehto on 30 päivää.
MITEN VAIHTOJEN JA PALAUTUSTEN SUHTEEN TOIMITAAN?
Toimituksen yhteydessä toimitetaan mahdollisia palautuksia varten palautuspakkaus ja palautuslomake. Kootkaa kaikki palautukset YHTEEN toimitukseen, jolloin teillä on yksi (1) maksuton palautuspostimaksu. Ottakaa yhteyttä asiakaspalveluun, he auttavat parhaiten. Mahdolliset palautukset ja vaihdot on tehtävä 30 päivän kuluessa toimituksesta. Lisätietoja löydätte toimituksen mukana tulleessa punaisessa kirjekuoressa.
MITEN REKLAMAATIOIDEN SUHTEEN TOIMITAAN?
Pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jos tavara on mennyt rikki tai ei muuten ole luvatun tasoinen. Saatte luonnollisesti uuden tuotteen täysin veloituksetta.

4. MUUT KYSYMYKSET

PALJONKO TIENAAMME?
Kun myyt 20€ maksavan paketin, saat 5€.

MITEN SE TOIMII